Är det bara jag som som börjar ruttna på att det skall ges feedback på precis Allt!
Det senaste tjatet kom från Bring med frågan ”Din upplevelse med Bring” då de leverade ett paket i veckan. Gäller även för alla transportföretag och online-butiker där det finns en registrering inblandat.
Så jag skrev ihop ett autosvar, börjar med ett till budfirmorna.
”På utlovad tid plingade det på dörren. När dörren gick upp fick jag direkt ögonkontakt med budet. Tiden frös. Det kändes som vi känt varandra hela vårt liv. Som om en okänd bror plötsligt stod framför mig. Varken budet eller jag fick fram ett ord. Vi stod bara och tittade varandra djupt in i ögonen, rakt in den andres själ. Ord kändes fjuttigt och överflödigt så tystnaden låg tät likt dimman i lutzen. Vi båda visste att överlämningen av paketet var plågsamt närstående, tillika oundvikligt. När jag motvilligt sakta stängde dörren dog något långsamt inom mig, centimeter för centimeter tills dörren var helt stängd.
{FÖRETAGSNAMN} kommer alltid vara mitt förstahandsval när jag väljer budfirma.
LÄNGE LEVE gigekonomin och bra arbetsförhållanden.”
Tycker reklam och kommunikation från företag låter mer och mer som en amerikans kletig välgörenhetsgala. Eller som Apples events där de låter som de hittat botemedlet till cancer… två ggr om året. Usch! Tagga ner och sluta med washing.
Orkar trots kortison inte dra igång någon matlagning då tiden redan är kväll. Det blev Foodora som jag väntar på i skrivande stund. Snart kommer jag få användning av mitt autosvar.